Epica
|
Author |
Topic |
Evelien

|
|
Posted: July 10, 2020 14:05:03
|
|
|
Quoted From mr. mark: ik moet bekennen dat ik hem ook al heb :)
kon niet wachten tot september
ik koop hem natuurlijk wel als ie uit is :). de collectie moet wel compleet blijven
Same here
Moet wel even zeggen dat ik vind dat Simone ongelooflijk vooruit is gegaan.
|
|
|
Blizzard
 Forum Regular
|
|
Posted: July 10, 2020 15:09:36
|
|
|
Simone is trouwens de tweede vocalist die bekend is gemaakt voor het nieuwe Ayreon album.
|
Weblog: http://www.masadsign.nl/logout/
|
|
Cheatah
 Lagrimas negras
|
|
Posted: July 10, 2020 21:45:08
|
|
|
Simone klinkt inderdaad een stuk beter dan op CtO. Wel heb ik het idee dat er weer veel gerecycled wordt, maar dat de nummers minder voorspelbaar zijn. Ik vind het zo op het eerste oor een gaaf album. Ook weer met wat singlemateriaal waar ik niet zoveel aan vindt, maar het klinkt een stuk ruiger dan het eerdere werk. Lekkere arabisch-klinkende geluiden weer :)
|
|
|
BEERRR
 Senior
|
|
Posted: July 10, 2020 21:50:10
|
|
|
Quoted From Cheatah: Simone klinkt inderdaad een stuk beter dan op CtO. Wel heb ik het idee dat er weer veel gerecycled wordt, maar dat de nummers minder voorspelbaar zijn. Ik vind het zo op het eerste oor een gaaf album. Ook weer met wat singlemateriaal waar ik niet zoveel aan vindt, maar het klinkt een stuk ruiger dan het eerdere werk. Lekkere arabisch-klinkende geluiden weer :)
Als jij dit zo zegt word ik ook nieuwsgierig ; weet je zo nog hoe dat hele heftige Transitory-achtige nummer heet ?
|
http://www.myspace.com/beerrr666
|
|
Cheatah
 Lagrimas negras
|
|
|
enja
 Beginner Join Date: 6/18/2007 Posts: 24 Location: Alphen aan den Rijn
|
|
Posted: July 11, 2020 00:26:37
|
|
|
Toen ik eergisteren uit aan het gaan was kreeg ik een enorm vrolijk smsje van mijn zusje dat epica gelekt had. Nu hebben we Indigo, The Obsessive Devotion, Never Enough en Menace of Vanity op de computer staan. Ik vind het heel erg dat ik me niet in kon houden om alles af te wachten tot het laatste moment! Nouja, de rest van de nummers blijven nu een verassing.
Indigo vond ik live niet zo indrukwekkend, maar ik kreeg echt kippenvel toen ik m laatst luisterde. En the obsessive devotion is echt het absolute hoogtepunt, de zanglijnen en de grunts zitten echt enorm goed in elkaar! Dat Amanda Sommerville er nog doorheenpraat vind maakt het al helemaal af :)
|
|
|
BEERRR
 Senior
|
|
Posted: July 11, 2020 08:37:01
|
|
|
Quoted From Cheatah: Menace Of Vanity vind ik erg gaaf ;)
Dat nummer is echt gaaf ; lijkt me live ook het einde
het 2e nummer van de CD is trouwens ook puik; is dat het nummer waar oons Sander op meedoet ?
|
|
|
Evelien

|
|
Posted: July 11, 2020 13:44:13
|
|
|
Ik vind Chasing the Dragon het beste nummer, echt kippenvel gewoon. Enige nummer dat me tegenvalt is het titelnummer, vind hem wat te langdradig. Verder vind ik het echt een te gek album, deze gaat nog heel wat rondjes draaien bij mij. Moet eerlijk zeggen dat Epica mijn verwachtingen heeft overtroffen!
|
|
|
Cheatah
 Lagrimas negras
|
|
Posted: July 11, 2020 14:53:12
|
|
|
Sander doet mee met nummertje 7: Death Of A Dream uit de The Embrace That Smothers reeks.
Chasing The Dragon is inderdaad ook erg fijn. Hij begint wat rustig, maar bouwt langzaam op. Op 6:00 gaan dan alle remmen los en is het toch een van de ruigste stukjes Epica ooit. Vergelijkbaar met het hoogtepunt uit Consign to Oblivion.
Ik wist niet helemaal zeker of ik nog wel naar Epica optredens zou gaan, maar dat lijkt me nu wel duidelijk. Ik ga er zeker een paar bezoeken.
|
|
|
BEERRR
 Senior
|
|
Posted: July 11, 2020 16:28:24
|
|
|
Quoted From Evelien: Ik vind Chasing the Dragon het beste nummer, echt kippenvel gewoon. Enige nummer dat me tegenvalt is het titelnummer, vind hem wat te langdradig. Verder vind ik het echt een te gek album, deze gaat nog heel wat rondjes draaien bij mij. Moet eerlijk zeggen dat Epica mijn verwachtingen heeft overtroffen!
Ik ben nog niet verder gekomen als nr. 3 en natuurlijk Menace Of Vanity
Straks in de auto maar weer
En ook ik ga zekers naar Epica
|
|
|
Kev.G.
 Digital Deceit Join Date: 6/19/2005 Posts: 297
|
|
Posted: July 12, 2020 21:13:22
|
|
|
Enige Epica-gig in m'n agenda is tot nu toe de show met Sonata Arctica. Heb de nieuwe nummers nog niet gehoord, maar ben wel erg benieuwd! Als-ie me uiteindelijk bevalt zal ik 'm ook zeker aanschaffen. :)
|
Abuse is only weakness!
|
|
April
 Miriam
|
|
Posted: July 12, 2020 22:13:53
|
|
|
Natuurlijk ga jij hem aanschaffen!
De nieuwe nummers zijn na wat ik onthouden heb na Tilburg echt super!!
Ik heb gelukkig nog wel wat gigs in m'n agenda staan
|
**Tears are the Diamonds of Soul**
|
|
Kev.G.
|
|
Posted: July 13, 2020 21:19:21
|
|
|
Daar heb je volledig gelijk in gekregen, Miriam!
Ik heb 'm dus wel gehoord nu, en ben behoorlijk onder de indruk. Ik houd niet zó van Simone's stem, maar op de nummers die ik gehoord heb valt dat reuze mee. En ik vind de nummers écht heel gaaf!
Oh wacht, en ik ga natuurlijk nog naar Deventer. Die was ik even vergeten.
|
Abuse is only weakness!
|
|
Somery

|
|
Posted: July 13, 2020 22:33:25
|
|
|
Da's pas over een half jaar. -.-' Ik ga nog naar 3 Epica-concertjes, geloof ik. ^^
En het nieuwe album.. Zoals ik al had verwacht ben ik er niet zo heel erg over te spreken, en ja, dat komt door Simone. Als ze wat lager zingt vind ik het wel erg tof, maar de hoge tonen van haar vind ik echt vreselijk. Heel iel en emotieloos, wat ik bij de vorige albums helemaal niet zo (erg) vind. Instrumentaal zit het wel weer goed in elkaar, maar alleen daarvoor luister ik 't niet.
Wel heb ik een favo nummer: Sancta Terra, die vind ik erg tof. :) Ook Death of a Dream vind ik leuk.
Misschien dat het album moet groeien, maar zoals het er nu uit ziet ga ik 'm niet gelijk kopen..
|
|
|
Kev.G.
|
|
Posted: July 13, 2020 22:51:28
|
|
|
Dat neemt niet weg dat-ie in de planning staat hoor.
Vind de cd vooral muzikaal gezien erg tof. Ik ben ook nog steeds geen groot fan van Simone, maar stoor me er lang niet zo erg aan als op de vorige cd. Die drums zijn echt geweldig naar mijn mening. En 't is wel duidelijk dat 't een stuk heftiger is dan CtO, wat in mijn ogen een voordeel is. Maar ik ben 't er wel mee eens dat Simone beter wat lager kan zingen, dat vind ik stukken mooier, dat wel.
|
Abuse is only weakness!
|
|