Forums  |  Register  |  Active Topics  |  Members  |  Search
login | 464 online
Name  Pass 
Back

Official Forum >> Nederlands forum >> after forever muziek >> FENIX, Sittard 15-12-2020 Page of 4
FENIX, Sittard 15-12-2020
Author Topic
BEERRR

Senior

Posted: January 17, 2021 14:49:43

Quoted From Buurman:
Quoted From Screamager: Of je rijdt gewoon *niet* door rood.

Wat mij betreft mag de boete nog wel een stuk verhoogd worden of bestraft worden met onmiddellijke invordering van het rijbewijs, want mensen lijken nogal hardleers te zijn.

Invordering van het rijbewijs is wel een heel hoge straf, maar buiten dat... volledig mee eens... zeker in zo'n geval van moedwillig door rood rijden.

volledig mee oneens dus hè

Tussen moedwillig door rood rijden en moedwillig door rood rijden zit voor mij nog een heel groot verschil. 

Als er in zo'n nacht helemaal niemand op straat is en je rijdt heel rustig door rood is heel wat anders dan op het laatste moment aan komen scheuren, extra gas geven omdat je hebt gezien dat ver in de verte het licht op oranje is gesprongen en de fietsers die inmiddels groen hebben bijna doodrijdt.

Ik ben ook een voorstander van een aangepaste maximum snelheid op snelwegen. Als je er 's-nachts helemaal alleen rijdt, zou je best wat harder mogen rijden dan de max. snelheid van 120 km/u, maar als het druk is, is het een veiliger situatie als iedereen zo'n beetje dezelfde snelheid rijdt.

En regels zijn er wel om je aan te houden, maar iets soepeler met regels omgaan moet m.i. wel kunnen.

http://www.myspace.com/beerrr666
Johnson

Posted: January 17, 2021 16:00:00

Quoted From BEERRR:
Quoted From Buurman:
Quoted From Screamager: Of je rijdt gewoon *niet* door rood.

Wat mij betreft mag de boete nog wel een stuk verhoogd worden of bestraft worden met onmiddellijke invordering van het rijbewijs, want mensen lijken nogal hardleers te zijn.

Invordering van het rijbewijs is wel een heel hoge straf, maar buiten dat... volledig mee eens... zeker in zo'n geval van moedwillig door rood rijden.

volledig mee oneens dus hè

Tussen moedwillig door rood rijden en moedwillig door rood rijden zit voor mij nog een heel groot verschil. 

Als er in zo'n nacht helemaal niemand op straat is en je rijdt heel rustig door rood is heel wat anders dan op het laatste moment aan komen scheuren, extra gas geven omdat je hebt gezien dat ver in de verte het licht op oranje is gesprongen en de fietsers die inmiddels groen hebben bijna doodrijdt.

Ik ben ook een voorstander van een aangepaste maximum snelheid op snelwegen. Als je er 's-nachts helemaal alleen rijdt, zou je best wat harder mogen rijden dan de max. snelheid van 120 km/u, maar als het druk is, is het een veiliger situatie als iedereen zo'n beetje dezelfde snelheid rijdt.

En regels zijn er wel om je aan te houden, maar iets soepeler met regels omgaan moet m.i. wel kunnen.

Kijk Beeerrr dat is dus precies wat ik bedoel.

saskia

As it fades...

Posted: January 17, 2021 20:25:27

Dat is willekeur... je kunt niet de een wel een boete geven en de andere niet terwijl ze precies dezelfde regel hebben gebroken. Stel dat je wel rekening houdt met de omstandigheden, dan zijn er toch paar lastige problemen in de praktijk. Een vraag is dan bijvoorbeeld: wanneer is het druk en mag je wel harder dan de maximumsnelheid rijden, en wanneer is het rustig? Hoe ga je dat meten? Hoe ga je dat toepassen? Hoe ga je dat controleren? Dingen kunnen mooi en logisch klinken maar in de praktijk werkt dat soms gewoon niet..

Buurman

KomkommerPoster

Posted: January 18, 2021 01:15:27

Precies... die regels zijn er niet voor niks en de grenzen moeten ergens liggen. Een rood stoplicht is niet voor niks rood, ook gewoon voor mensen die drie minuten eerder thuis willen zijn.
En als de enige les uit een boete van 120 euro is: dan moet ik volgende keer dus beter op flitskasten letten... dan was de boete inderdaad te laag.

Hier klikken heeft geen enkel effect
Rattin

Intermediate

Posted: February 1, 2021 10:20:26

Rare afsluiting van deze topic,waar het allemaal om ging was het optreden van after forever en we sluiten af met verkeersregels

sS
First    Previous Page of 4    Back to top