Forums  |  Register  |  Active Topics  |  Members  |  Search
login | 464 online
Name  Pass 
Back

Official Forum >> Nederlands forum >> after forever muziek >> CADEAUTJE!!!!!!!!!!!!! Page of 2
CADEAUTJE!!!!!!!!!!!!!
Author Topic
frantic

Stupid

Posted: January 27, 2021 13:20:50

Stille tolerantie is gedogen en gedogen wil niet zeggen dat het dan ineens legaal is.

En hoe wil je controleren of bootlegs niet worden doorverkocht? Dat is één van de redenen waarom ze dus wel illegaal zijn. Wederom, uitzonderingen daar gelaten.

Dit is het laatste wat ik er over kwijt wil want het begint al aardig op een zinloze wellus-nietus discussie te lijken. 

Het is wel mooi dat Sander voor de hier aangeboden bootleg toestemming heeft gegeven. 

The Unknown

Intermediate

Posted: January 27, 2021 23:03:28

Maar even on topic, wat vinden jullie van de bootleg....de audio is niet helemaal oke, heb een nieuwe recorder heb hem niet helemaal onder controle nog...

Natascha

Fotogravin/admin

Posted: January 30, 2021 17:07:19

wow sta er van te kijken dat hier toestemming voor gegeven is!

Bootlegs zijn inderdaad wel degelijk illegaal en platenmaatschappijen kunnen daar erg moeilijk over gaan doen.

Zelf opnemen van een show is inderdaad niet toegestaan, dus erin gaan handelen al helemaal niet.
Opnamens mogen alleen gemaakt worden door diegene die er persoonlijk opdracht voor heeft gekregen voor de show plaatsnam.

maar met de opkomst van internet, met name youtube, is het toch allemaal wat lastiger geworden met de regeltjes...

Heb zelf vroeger veel bootlegs van Metallica gehad, bleken grotendeels gewoon opnamens te zijn die door hun zelf onofficieel uitgebracht waren.

http://www.studiomystica.nl ~*~ Design & Photography ~*~ http://forum.bandphotography.nl
The Unknown

Intermediate

Posted: January 31, 2021 16:40:46

Soms is een heel concert op Youtube te vinden..

frantic

Stupid

Posted: January 31, 2021 16:51:44

Men, wat kunnen sommige mensen toch eigenwijs zijn.

Dus omdat het op Youtube staat is het ineens legaal?
Waarom denk je dat Youtube al talloze keren met platenmaatschappijen in de clinch heeft gelegen?
Wat jij doet is het rechtvaardigen omdat bootlegs en filmpjes ergens anders op het internet ook te vinden zijn.
Als je goed zoekt kun je op het internet alle muziek, films en software wel downloaden maar dat maakt het echt niet legaal!!!

En als je nog niet overtuigd bent kun je natuurlijk ook nog contact opnemen met Stichting Thuiskopie of Brein.

The Unknown

Intermediate

Posted: January 31, 2021 17:17:25

Hey jongen, hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ik denk dat bootlegs legaal zijn??  

Goed lezen mannetje, heb ik nooit gezegd!! Ik haalde alleen maar een bevinding aan, ik denk dat bands (zoals af mss) er misschien minder moeite mee hebben aangezien je soms een heel concert terug kunt kijken op youtube. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel problemen heb daarmee, downloaden is weer een heel ander verhaal..

frantic

Stupid

Posted: January 31, 2021 20:15:58

Niet met zoveel woorden nee, maar die nonchalante reacties kunnen dit wel suggereren.

Dat je er geen problemen mee hebt dat dergelijk materiaal online staat zal niemand je kwalijk nemen, ook ik zit daar niet mee.
Alleen begon er hier iemand om bootlegs te vragen en dat is in mijn ogen vragen om problemen.

Ik denk dat er maar 1 iets is die er problemen mee (zal) hebben en die noemen we platenmaatschappijen.

Maar goed, genoeg hierover. Ik denk dat dit topic meer bedoeld is om reacties op de met toestemming aangeboden bootleg is.

The Unknown

Intermediate

Posted: January 31, 2021 20:49:50

Precies, ik vond de vraag "om maar even al mijn bootlegs te sturen" ook een beetje belachelijk!!!

Renske

Intermediate

Posted: February 2, 2021 17:27:51

De bootleg is super! Hartstikke bedankt! Ik kan mezelf ook luid en duidelijk horen..

'Cease to speak or cease to breathe'
- http://www.freewebs.com/afterforeverbootlegs
saskia

As it fades...

Posted: February 2, 2021 22:02:44

ik hoor mezelf bij een bepaald nummer 'nee' roepen

Renske

Intermediate

Posted: February 2, 2021 22:05:57

Haha, was je het er niet mee eens?

'Cease to speak or cease to breathe'
- http://www.freewebs.com/afterforeverbootlegs